Hoe de pandomie een nieuwe teardrop-caravan oplevert.

Wanneer er zich de laatste tijd een nieuwe recreatievoertuig aanmeldt, dan is dit in 90% van de gevallen een buscamper of een teardrop-caravan.

Maar de reden van het ontstaan van Kuckoo Camper is wel een heel bijzondere: Het Duitse reclamebureau AIDA Werbung GmbH uit Löchgau ( Schwaben) zag door de pandomie dat opdrachten wegvallen en dat zij en standbouwers (tijdelijk) zonder werk kwamen te zitten. De productie werd tijdelijk omgeschakeld naar slijpschijven en desinfectie-dispensers. Peter Schneewolf en Markus Gärtner , bedrijfsleiders van AIDA , krijgen in de zomer van 2020 het idee om een teardrop-caravan te ontwerpen en zo werd Kuckoo Camper geboren. Het chassis wordt door een plaatselijke chassisbouwer geleverd. Dani Blum wordt bij het project betrokken als designer.

Maar de oprichters hielden het ontwerp niet alleen voor henzelf. Het design, constructie en materialen zijn zodanig gekozen dat de mini caravanopbouw geproduceerd kan worden op een standaard 5-assige freesmachine en standaardgereedschap die bij de meeste standbouwers beschikbaar zijn maar door corona tijdelijk niet gebruikt worden. Het bedrijfsmodel van Kuckoo Camper zorgt er voor dat geïnteresseerde bedrijven een licentie kunnen verkrijgen . Ook kunnen toekomstige producenten middels workshops en hulp bij inkoop en marketing ondersteuning verwachten. Twee partners hebben zich reeds aangemeld.

Het huidige model heeft de naam Bruno meegekregen maar deze krijgt dit jaar nog een zusje, Emma. Dit is ronder een heeft een grotere klep.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: